Wellness Park / FysioClinic

Strandvägen 1, Pargas / Rantatie 1, Parainen – Tel./Puh.: 010-8203500

Hoitomenetelmiä

A System of Orthopaedic Medicine (OMI)

Ortopedinen lääketiede perustuu tri J. Cyriaxin luomaan kliiniseen tutkimusmenetelmään, joka perustuu tutkittuihin faktoihin tuki- ja liikuntaelimistön toiminnasta. Menetelmän avulla selvitetään paikallisen ja säteilevän kivun sekä toimintahäiriön lähtökohta. Tutkimus antaa tietoa siitä, millaisia hoitomenetelmiä voidaan käyttää ongelman poistamiseksi. Ortopedisen lääketieteen hoitomenetelmiä ovat syvä poikittaishieronta, kapselivenytys, traktio, mobilisaatio ja manipulaatio. Lääkäri voi lisäksi käyttää injektiota. Ortopedisen lääketieteen menetelmiä käyttävät lääkärit ja fysioterapeutit ovat saaneet 3-6 vuotta kestävän lisäkoulutuksen.

McKenzie menetelmä  (MDT)

Mekaaninen diagnostisointi ja terapia (MDT) on ft  R.McKenzien kehittämä tutkimus- ja hoitomenetelmä selkävaivojen hoitoon. Fyysisen tutkimuksen pääpaino on oireiden analysoinnissa suhteessa tiettyihin toistettuihin rangan liikkeisiin ja pitkäkestoisiin asentoihin. Yksilöllinen hoito-ohjelma koostuu spesifeistä harjoituksista, asennon hallinnan opetuksesta, liikkeistä ja ennaltaehkäisystä sekä ensiapuohjeiden opetuksesta uusien kipuepisodien pahenemisen ehkäisemiseksi. Harjoitukset alkavat aina potilaan suorittamilla asennoilla ja liikkeillä, ja vasta, jos on tarpeellista edetään vähitellen terapeutin suorittamiin tekniikoihin. Menetelmää käyttävät fysioterapeutit ovat saaneet lisäkoulutuksen MDT-menetelmästä.

Manuaaliset hoidot

OMI-menetelmän tekniikoiden lisäksi käytämme tilanteen mukaan muitakin fysioterapian manuaalisia menetelmiä kuten esimerkiksi hierontaa ja venytyksiä.

Liikehoidot ja terapeuttinen harjoittelu

Fysioterapiaan voi sisältyä  terapeutin avustamia liikehoitoja ja/tai suunnitelmallista, yksilöllistä  terapeuttista harjoittelua tarvittaessa erilaisia välineitä hyödyntäen.

Fysikaaliset hoidot ja akupunktio

Tilanteen mukaan voidaan kivun ja tulehduksen hoitoon käyttää sähköhoitoja kuten didy,TNS ja ultraäni, sekä akupunktiota.

rESWT-HOITO /Shockwave

Tulossa.. Kommande..